PDA

View Full Version : New Domestic



VanEtta
03-14-2011, 05:31 PM
'97 Ford Aspire
1.3l of fury

I paid $400 for it with working A/C, and it gets 42mpg.
http://i163.photobucket.com/albums/t297/mike93lx/2011-03-14_18-19-23_393.jpg

moe24
03-14-2011, 05:32 PM
Not bad for 400

VanEtta
03-14-2011, 05:47 PM
Not bad for 400

it will pay for itself in a couple months. The Mustang only gets 12mpg.
So @ 3 times the milage it is worth it.

504racer
03-14-2011, 05:55 PM
dyno numbers?

VanEtta
03-14-2011, 05:57 PM
dyno numbers?

64fwhp.
Thought about getting a Ebay turbo kit for it. Hell at 2k#'s
125whp would be cool.

Diabolical!
03-14-2011, 06:08 PM
Ebay turbo kit.

Bad idea.

VanEtta
03-14-2011, 06:09 PM
Bad idea.
Yeah I know. Thing will remain bone stock.
Would like to make it handle a little better.

Detoxx03
03-14-2011, 07:25 PM
What a steal

ronspeed
03-14-2011, 07:52 PM
BP ZE engine swap from an older protege would double the power and be reliable still.

00badfnta
03-14-2011, 07:56 PM
good deal but i dont know if i could do it.

VanEtta
03-14-2011, 08:03 PM
good deal but i dont know if i could do it.

40mpg I can rock all day long. Can drive it to the FQ and not worry about it.
And with the Mustang not being a daily anymore I can do more of what I
want to it.

snkbyt
03-14-2011, 08:11 PM
dude i would pedal a murray bike before buying that!!!!na just messin with u.nice find at the right time with fuel prices like we are having now.i need one to.

Mikev7
03-14-2011, 09:26 PM
Damn that baby is sweet. Are those 2 piece hubcaps? Looks like you're doin it like a BOSS! Wanna run that bitch against my car? J/k.

Fr3nchy524
03-14-2011, 09:36 PM
good deal but i dont know if i could do it.

you carpool to work...

for those of us that don't get that luxury, a nice little beater that has a/c and gets 42mpg.... that's straight WIN!

by the way, you may have to race out boy's geo metro.... he paid $600 for it with a/c and about 40ish mpg also.

VanEtta
03-15-2011, 05:41 PM
Wish I had like 4 Monster tachs to mount on the dash!!

TARZAN
03-15-2011, 05:56 PM
Awesome, perfect beater

-Will

Diabolical!
03-16-2011, 04:24 PM
I'm gonna meet you out in the east with my prius, lol.

VanEtta
03-16-2011, 05:54 PM
Put 120 miles on it and the Fuel Gauge is still above full. Laugh all you want I am.

ronspeed
03-16-2011, 06:06 PM
You'd think a civic would get amazing mileage. Not mine lol. I average 22 mpg. Maybe because it's mostly only driven to east raceway and beat on every time I drive it.

VanEtta
03-16-2011, 08:22 PM
You'd think a civic would get amazing mileage. Not mine lol. I average 22 mpg. Maybe because it's mostly only driven to east raceway and beat on every time I drive it.

Yeah this car gets way better mileage than my R6 did, usually got right around 30mpg with the bike. Just like you I drove the shit outta it.

Diabolical!
03-16-2011, 08:27 PM
Put 120 miles on it and the Fuel Gauge is still above full. Laugh all you want I am.

I'm with you. My daily really is a prius and I can take all the gay jokes anyone can throw at me while racking up 50mpg.